2021. március 25., csütörtök

 A blogban található egyezések a valósággal a képzeleted művei. Pont.

„Az univerzumnak van humorérzéke.”, erre gondoltam ma, ahogy egy anyuka kiakadását és a válaszkommenteket böngésztem egy diabos csoportban. Szóval itt ülök a hetek óta félig kész bejegyzésem felett (a szabadnapomon, ami stílszerűen cseppet sem szabad :D ), és megtaláltam a lelket ebbe e posztba magamból, amire hetek óta várok.

Elfogadás

A krónikus betegség elfogadása GYÁSZFOLYAMAT. Nem tudom ezt elégszer leírni, vagy elég nagy betűkkel. Az időtartama bármennyi. A spektruma bármilyen. Cserébe egy gyerekkori egyes diabban, nem csak a betegnek, de a szülőnek/szülőknek is végig kell mennie rajta a cél elérése érdekében. Jön a tagadás, a düh, az alkudozás, a depresszió és végül a happy end, az elfogadás. (A folyamatról bővebben itt.)

Hogy mit értek cél alatt ott egy bekezdéssel feljebb? A gyerek elfogadását. És igen, a szülő elfogadása nagyban hozzájárul, habár nem kizárólagosan teszi lehetővé a gyerek elfogadását. Szülők, számít a lelki munkátok, a mentális rátermettségetek!

Ma reggel azt írták, hogy kritikán aluli érezni, vagy kifejezésre juttatni az érzést (ez nem tisztázott), hogy adott pillanatban valaki utálja a diabot, vagy egyszerűen dühös a kiszámíthatatlansága, a csavarjai, a változások, a rengeteg tanulnivaló, a stressz miatt. Bár valóban nem szükséges ezen érzéssel elárasztani mindent a világon, de ettől az érzés még érvényes és szerintem megkérdőjelezhetetlen. Ha meghal valaki a családban, akkor sem kérdőjelezzük meg a dühét, a fájdalmát. És ez kvázi ugyanolyan.

Valaki azt kérdezte tőlem, vajon itt, ki hal meg a családban? Kit, mit gyászolunk? Szerintem egy addigi életet gyászolunk, néha egy jövőbeli elképzelt élet esélyeit, szemben azzal, amit néha csinálnak a kezdők, hogy magukat gyászolják, de még csak nem is a régit, hanem az egész további életüket. Szerintem ez nem oké. Ami lesz, az főleg rajtad múlik, és mint olyan, ami felett hatalmad van, nem eltemetendő. J

Az elfogadás az Óperencián túl van. Többségünknek nem szempillantás oda eljutni. Vagy felfoghatjuk úgyis, mint utat Narniába, de egy biztos, hogy bár hajlamosak vagyunk az Óperencián túl úgy emlékezni, hogy mi mekkora f@szagyerekek voltunk, két hét alatt meg volt minden, de tiszteletben kell tartanunk mások útját, érzéseit, akkor is, ha ez hosszabb, vagy intenzívebb a saját megélésünknél. Mert bár nehezen érthető, de minden vitában érv az, ha valaki azt mondja, „mert így érzem”.

És a feladatunkat a diabos közösségekben, nekünk, akik eljutottunk Narniába, (a sajátomat legalábbis biztosan), úgy definiálnám, hogy hagyom a tombolást, és jelzem, hogy itt vagyok példaként, hús és vér példaként, elfogadtam. És jelzem, hogyha késznek érzed magad rá, nyitott ajtókat döngetsz, én a tőlem telhető mindenben segíteni fogok neked.

És most jön az, ahonnan minden indult. Egy diabosoknak szóló pszichológia kutatás kérdőíve valahogy úgy kezdődik (és ezt a kérdést végül többetektől megkaptam), hogy: „Ha lenne egyetlenegy kívánságod, ami tutibiztosan valóra válna, mit kívánnál?” Ez a kérdés vezetett oda, hogy egy pszichológus segítségével írtam egy szuperegyszerű kérdőívet, és elküldtem az elfogadás különböző pontjain álló szülő-gyerek párosoknak. Alább linkelem őket.

 A fenti sorok fényében, minden kritikus gondolkodásotokat latba vetve, ne csak olvassátok őket, kérlek, olvassatok belőlük!

Ha lenne egyetlen kívánságom, én nem kívánnám, hogy ne legyek diabos.

https://docs.google.com/document/d/1LfTnwgYvnR1MDLGc0Iqju6aLSUPWXR5MgyFwNbuBCg4/edit
https://docs.google.com/document/d/1muW4RNLPZq7WzfLrsgYm6FnDYu6wQA5iiAa8gcCb0nQ/edit
https://docs.google.com/document/d/1qRzVGmnNMsjAdcsj6RElEFMBChUBbJNXjUr4JfASHUs/edit




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése